۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۰۸۰۸۷
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سفیر ترکیه مطرح کرد؛

آمریکایی ها از اعراب جاهلی هم بدترند | لزوم اتحاد بیش از پیش ایران و ترکیه

آمریکایی ها از اعراب جاهلی هم بدترند | لزوم اتحاد بیش از پیش ایران و ترکیه
حضرت آیت الله مکارم آمریکا را دشمن مشترک دو کشور ایران و ترکیه دانست و تاکید کرد: مقامات این کشور به هیچ قانون بین المللی و انسانی پایبند نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سفیر جدید ترکیه در جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما با ترکیه جهات مشترک زیادی داریم؛ هر دو پیرو اسلام هستیم، هر دو فرهنگ مشترک داریم، هر دو همسایه ایم، هر دو روابط اقتصادی مهمی داریم و از همه این ها گذشته دشمن مشترک داریم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: آمریکا به همان اندازه که با ما دشمن است با شما هم دشمن می باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: این جهات مشترک سبب می شود دست به دست هم و در برابر زورگویی‌های دشمن بایستیم؛ ما دو کشور نیرومند در منطقه هستیم که در صورت اتحاد با یکدیگر می‌توانیم منطقه را از شر این دشمنان محفوظ داریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ذکر این نکته که دشمنان به قراردادهای شان پایبند نیستند، گفت: واقع مسأله این است که دشمنان ما نمی پسندند که ما مستقل باشیم. می‌خواهند همه وابسته به آنها باشند و این در واقع یک روحیه قلدری است که در زورمندان است و تابع هیچ قانونی هم نیستند.

وی ابراز داشت: آنها نه قوانین بین الملل و نه قوانین انسانی، به هیچ کدام پایبند نیستند؛ آنچه منافع شان اقتضا کند، انجام می دهند و دیدیم که همه قوانین را زیر پا گذاشتند؛ وقتی کسی قرارداد می بندد یک طرفه خارج شدن معنا ندارد.

این مرجع تقلید با اشاره به توصیه امیرمومنان علی(ع) به مالک اشتر مبنی بر این که قراردادهایت را محترم بشمار، خاطرنشان کرد: حتی در زمان جاهلیت، عرب جاهلی هم به قراردادهایش پایبند بود و یک طرفه قرارداد را به هم نمی زد؛ این ها حتی از عرب جاهلی هم بدترند که یک طرفه قرارداد را بهم می زنند.

آمریکایی ها از اعراب جاهلی هم بدترند | لزوم اتحاد بیش از پیش ایران و ترکیه

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه اظهار داشت: ما دیدیم اینها با لیبی چکار کردند! درباره قرارداد انرژی اتمی گفتند شما تخریب کنید و ما هم برای شما چنین و چنان می کنیم. آن ها کارشان را کردند، این ها گفتند چیزهایی که گفتیم انجام نمی دهیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که دشمنان این سوابق سوء را دارند و واقعا نمی شود به آن‌ها اعتماد کرد، تصریح کرد:  بنابراین باید قوی شد و راه قوی شدن این است که متحد باشیم. هر چه اتحاد کشورهای منطقه بیشتر شود قوی تر می شوند.

این مرجع تقلید با بیان این که آمریکایی ها و دشمنان الان به وحشت افتادند که ایران و ترکیه در منطقه قوی شده اند، بر لزوم اتحاد بیش از پیش دو کشور تاکید کرد و گفت: بیایید دست به دست هم دهیم و آینده این دو کشور را در اختیار بگیریم و اجازه ندهیم آنها خواسته های نامشروع شان را به ما دیکته کنند؛ در صورت تحقق این مهم به یقین پیروز خواهیم شد.

گفتنی است، پیش از سخنان حضرت آیت الله مکارم شیرازی سفیر جدید ترکیه گزارشی درباره پیشرفت های ترکیه و کودتای نافرجام دشمنان ارائه کرد و بر اتحاد دو کشور تأکید کرد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات